Hallituksen jäsen, pääluottamusmies Satu Eerola

Aloitin 1.1.2021 Seinäjoen kaupungilla Jytyn pääluottamusmiehenä. Tässä tehtävässä saan hoitaa jäsenten edunvalvontaa työehtosopimus- ja työlainsäädäntöasioissa, sekä olla mukana työntekijöiden ja työnantajan välisissä neuvotteluissa. 1.1.2021 lähtien minut valittiin myös Jyty Seinäjoki ry:n hallitukseen ja saan toimia tämän vuoden varapuheenjohtajana. Hallituksen jäsenenä saan olla tekemässä päätöksiä muiden hallituksen jäsenten kanssa oman yhdistyksen asioista.

Pääluottamusmiestehtävä, hallituksen jäsenyys ja varapuheenjohtajan pestit alkoivat kaikki vuoden alussa 1.1.2021, joten uudet tuulet näiltä osin puhaltaa. Luottamusmiehenä aloitin vuoden 2020 syksyllä.

Kauanko olet ollut yhdistyksemme jäsenenä:

Lokakuusta 2012 asti, eli yhdeksäs vuosi menossa!

Ammattiyhdistystoiminta antaa mahdollisuuden vaikuttaa itselle tärkeisiin asioihin sekä omalta osalta ajaa parempia työolosuhteita meille kaikille. Yhdistystoiminnan kautta on helppoa tutustua ja ystävystyä eri alojen ammattilaisten kanssa niin paikallisesti kuin ympäri Suomen. Eri toimialojen tuntemisesta on apua myös pääluottamusmiestehtävässä. Ammattiyhdistystoiminta vie mukanaan.

Mieleenpainuvin Jyty muistosi:

Tuorein on tietenkin valinta pääluottamusmieheksi, kiitos luottamuksesta. Muut hyvät muistot liittyvät vapaa-aikatoimikunnan järjestämiin konsertteihin, teatteriesityksiin ja reissuihin. Onneksi ehdimme nähdä Evita –musikaalin.

Kaikille työelämässä oleville ja myös opiskelijat hyötyvät jäsenyydestä. Työelämän haasteissa on hyvä, kun apuna on oma ammattiyhdistys. Meidän paikallisyhdistyksellä on paljon hyviä jäsenetuja joihin kannattaa tutustua ja varmasti vielä jossain vaiheessa päästään nauttimaan hyvistä tapahtumista.

Päätyöni on tällä hetkellä Seinäjoen kaupungin Jytyn pääluottamusmiestehtävät ja sen lisäksi toimin kirjanpitäjänä kaupungin taloushallinnossa. Tällä hetkellä harrastan kotoilua kissan kanssa. Normaalisti harrastaisin vesijuoksua sekä kävisin teatterissa, konserteissa ja museoissa. Kahvittelut ystävien kanssa ovat vaihtuneet pitkiin puheluihin. Perheeseen kuuluu kissan lisäksi 2 aikuista lasta, jotka jo muuttaneet omilleen.

Omaan ammattiyhdistykseen ja pääluottamusmieheen kannattaa olla yhteydessä niin pienissä kuin isoissa asioissa, teitä varten täällä ollaan. Jyty Seinäjoki ry on vireä ja aktiivinen paikallisyhdistys, johon kannattaa kuulua. Aurinkoisia kevätkelejä, pysytään terveinä!

Satu Eerola hallituksen jäsen, pääluottamusmies Jyty Seinäjoki ry