Nuorisovastaava Marjukka Rakkolainen

Nuorisovastaava, nykyisemmin olen osana vapaa-aikatoimikuntaa. Tehtäviini kuuluu, Jyty Seinäjoki ry – nuoret jäsenet Facebook sivujen ylläpito ja sen kautta nuorille kuuluvien asioiden informointi. Lisäksi tehtäväni on suunnitella ja organisoida Jyty Seinäjoki ry nuorille jäsenille suunnattua toimintaa, jonka lisäksi toimin myös yhdyshenkilönä Jytyliiton Länsi-Suomen alueen nuorisovastaaville.

Aloitin Nuorisovastaavana 2016 keväällä, joten nyt tulee viides vuosi täyteen.

Kauanko olet ollut yhdistyksemme jäsenenä:

Liityin Jyty Seinäjoki ryn jäseneksi syksyllä 2014, eli reilut 7-v.

Antoisinta ammattiyhdistystoiminnassa on ollut verkostoituminen eri alojen ihmisten kanssa ja osallistuminen liiton järjestämiin koulutuksiin ja tapahtumiin. Lisäksi on ollut mielenkiintoista tutustua kokouskäytöntöihin sekä yhdistysjärjestykseen.

Mieleenpainuvin Jyty muistosi:

Pääsin mukaan Jytyliiton organisoimaan Tulevaisuustyöryhmään Länsi-Suomen alueen nuorisovastaavaksi, ja sitä myöten Jytyn 100-vuotis juhlalogoon ja siitä palkkioksi pääsin kutsuvieraaksi Jytyliiton 100-vuotis juhlaan joulukuussa 2018.

Opiskelijoille sekä nuorille, jotka ovat työuransa alussa. Jytyssä etuna on se, että kuukausimääräinen jäsenmaksu on helppo maksaa, koska se on kiinteä 36e/kk tai väh. 18h/vko työskentelystä maksetaan prosentuaalista jäsenmaksua, jolloin myös ansiosidonnainen työttömyysturva alkaa kertyä. Lisäksi Jytyssä opiskelijoille kuuluu samat edut kuin kaikille muillekin jäsenille. Jytyssä pidetään hyvää huolta nuorten asioista ja mielipiteitä arvostetaan. Lisäksi Jyty Seinäjoki ry. pyrkii järjestämään nuorille joka kesä johonkin alueen festarille edukkaampia lippuja, esim. kesinä 2017, 2018 sekä 2019.

Olen lastentarhan opettajana Seinäjoen kaupungilla. Harrastan ulkoilua ja kutomista. Pidän ryhmäliikuntatunneilla käymisestä. Lisäksi suurin osa ajastani kuluu alle kouluikäisten lasteni kanssa touhutessa.

Jyty on hyvä ja monipuolinen liitto ja Jyty Seinäjoki ry on helposti lähestyttävä ja aktiivinen yhdistys, jossa mielellään otetaan huomioon jäsenistön toiveet ja mielipiteet esim. toiminnan osalta. Suosittelen aktiivista osallistumista niin liiton kuin yhdistyksen järjestämään toimintaan – rohkeutta hypätä mukaan myös yhdessä suunnittelemaan ja toteuttamaan.

Marjukka Rakkolainen nuorisovastaava Jyty Seinäjoki ry