Puheenjohtaja Milla Koivusalo

Tehtävänäni on puheenjohtajana huolehtia hallituksen työskentelystä ja johtaa puhetta yhdistyksen kokouksissa. Minulla on myös nimenkirjoitusoikeus ja edustan yhdistystämme. Pidän yhteyttä Jytyliiton aluetoimiston yhteyshenkilöihin ja heiltä saan tarvittaessa neuvoja ja ohjeita toimintaani. Käyn Jytyliiton koulutuksissa päivittämässä osaamistani ja tapaamassa muita puheenjohtajia ja toimihenkilöitä.

Yhdistyksen puheenjohtajana olen toiminut vuodesta 2013 lähtien.

Kauanko olet ollut yhdistyksemme jäsenenä:

Yhdistyksen jäseneksi liityin v. 2005 keväällä kun aloitin työt Seinäjoen kaupungin palkkahallinnossa. Olen hoitanut yhdistyksessä myös jäsenasiainhoitajan tehtäviä.

Olen aina pitänyt ammattiyhdistystoiminnasta. Ollessani 16 -vuotias aloitin kesätyöt Postissa, jolloin liityin ammattiliittoon ja pian olin jo jäsenenä paikallisessa nuorisojaostossa.
Antoisaa toiminnassa on samanhenkisten ihmisten tapaaminen, yhteiset tavoitteet työelämään liittyvissä asioissa ja kokemusten sekä tietotaidon jakaminen.
On harmillista huomata miten vähäinen määrä nuoria liittyy ammattiliittoon nykyisin. Ammattiyhdistystoiminnassa ei kukaan ole yksin, vaan tukena on suuri joukko moniosaajia, joilta voi kysyä neuvoa ja saada tukea työelämän haastavissa tilanteissa.

Mieleenpainuvin Jyty muistosi:

Se on ehdottomasti oman yhdistyksen järjestämät pohjoisen ruskaretket. Olen ollut mukana kaksi kertaa. Kuusamon Rukan uskomattoman kaunis luonto hämmensi ensikertalaisen täysin. Enkä myöskään unohda tunnelmallisia meno-paluu linja-automatkoja.

Suosittelen jäsenyyttä kaikille työelämässä oleville. Työntekijän on tärkeä tuntea omat oikeutensa. Ja kyllähän tämä ammattiyhdistystoiminta on hauskaa!

Tällä hetkellä ”työskentelen” kotona tytön (pian 4V.) ja pojan (2v.) kanssa. Perheeseemme kuuluu myös 2 koululaista tyttöä, mieheni ja koira.
Palkkatyöni on Seinäjoen kaupungin nuorisopalveluissa, jossa työskentelen toimistosihteerinä.
6 -henkisen perheen arki on välillä aikamoista hulinaa suuntaan jos toiseen. Ruuanlaittoa ja pyykinpesua riittää! Yhdessä ulkoilemme, lenkkeilemme, retkeilemme ja pyöräilemme. Kesäisin vietämme aikaa mökillä ja ulkomaillakin on mahdollisuuksien mukaan reissattu.

Jokaisen jäsenen toiveet ja odotukset ovat tärkeitä ja pyrimme niitä toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan. Toivoisin, että saisimme enemmän palautetta yhdistyksemme toiminnasta. Nautitaan syksyn tuomista väreistä ja nyt paistavasta auringosta! Toivottavasti näemme vuosikokouksissa!

Milla Koivusalo puheenjohtaja Jyty Seinäjoki ry