Tiedotussihteeri Heli Ylitalo

Heli Ylitalo tiedotussihteeri Jyty Seinäjoki ry

Toimin yhdistyksen tiedotussihteerinä. Tehtäviini kuuluu sähköpostien välitys yhdyshenkilöille, nettisivujen päivitys sekä toimin yhtenä ylläpitäjistä facebook ja instagram sivuillamme. Minun vastuulleni kuuluu yhdistyksen mökkiosakkeet (yht. 5kpl) Rukalla, Levillä ja Yyterissä. Huolehdin mökille lähtijöille tiedottamiset yms. mökkiasiat sekä toimin yhdyshenkilönä mökkien muihin omistajiin. Teen vuoden aikana myös monenlaisia tiedotteita jäsenistölle mm. vapaa-aikatoimikunnan tapahtumista, kokouksista ja mökkihausta. Minulta usein kysytään monenlaista ja ellen osaa itse vastata, ohjaan viestiä eteenpäin.

Tiedotussihteerinä olen toiminut jo vuodesta 2007 lähtien ja yhdistyksen jäsen olen ollut vuodesta 2005, liityin ammattiyhdistykseen heti kun töihin pääsin. Työkaverit myös kuuluivat Jytyyn, joten heidän suositteluistansa, päätin minäkin liittyä mukaan ja hyvä niin!

Yhdessä tekeminen ja joukkoon kuuluminen. Ammattiyhdistys on työelämän pelisäännöistä huolehtiva joukko, joka on työntekijän etujen puolella.

Mieleenpainuvin Jyty muistosi:

Minulle myönnettiin yhdistyksen 70-vuotisjuhlassa vuonna 2017 ansiomerkki 10-vuoden järjestöaktiivi työstä, se oli itselleni hieno saavutus ja juhlatkin olivat upeat. Seuraavia vuosikymmenjuhlia siis odotellessa :)

Etenkin suosittelisin nuorille työuraansa aloittaville. Erityisesti ongelmatilanteissa ammattiliittoon kuuluminen korostuu. Työntekijöiden vahvuus on yhteistyössä ja apua ja tukea saa työpaikan omalta luottamusmieheltä tai ammattiliitosta. Omalla paikallisyhdistyksellämme on paljon hyviä jäsenetuja ja tapahtumia, johon osallistua mukaan! Kannattaa ehdottomasti käyttää kaikki järjestetty hyödyksi.

Päätyöni on Seinäjoen koulutuskuntayhtymällä Sedussa henkilöstösihteerinä, eli toimin palkanlaskijana. Tätä tehtävää ennen toimin Sedulla opintosihteerinä ja olenkin ollut useammassa Sedun Seinäjoen yksikössä töissä. Vapaa-aikani kuluu ruuhkavuosissa lasteni parissa, harrastuksiin kuskailuissa sekä toki koirani kanssa ulkoillen. Ompelen karvattomalle koiralleni myös vaatteita sekä muutenkin pidän käsillä tekemisestä. Ehkä omalle harrastamiselle löytyy enemmän aikaa tulevaisuudessa, kun lapset kasvavat.

Toivotaan, että ensi vuonna voimme järjestää taas normaalisti tapahtumia ja tilaisuuksia. Yhteistyössä on valovoimaa ja näin vuoden pimeimpänä aikana valoa erityisesti tarvitaankin. Pysytään terveenä ja nautitaan arjen pienistäkin iloista! <3