Jäsenasiat

Jäseneksi liittyminen

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn ja Jytyn työttömyyskassan jäseneksi voit liittyä helposti sähköisellä liittymishakemuksella

Tietoa opiskelijajäsenyydestä ja opiskelijajäseneksi liittyminen

Jäsenmaksu

Vuonna 2019 Jäsenmaksun suuruus on 1,32 %. Jäsenmaksu peritään ennakonpidätyksen alaisesta palkasta. Työnantajan kanssa valtakirjan tehneiltä jäsenmaksu peritään palkasta automaattisesti. Jos valtakirjaa ei ole, jäsenmaksu pitää maksaa itse viitteillä. Ilmoita jäsenasiainhoitajalle, jos haluat muuttaa maksutapaasi.

Euromääräinen jäsenmaksu on 5 €/kk. Sitä maksetaan itse viitteillä sellaiselta ajalta, kun ei saa palkkaa eikä korvauksia Jytyn työttömyyskassasta (esim. hoitovapaa, virkavapaa, opiskelu, sairausloma, työttömyys). Ilmoita palkattomasta ajasta tällä lomakkeella Työttömyydestä pitää tietenkin ilmoittaa myös työvoimatoimistoon.

Vapaajäsenyyttä ei enää liiton päätöksen mukaan myönnetä 1.1.2005 alkaen.

Työnantajan vaihtuminen

Ilmoita jäsenasiainhoitajalle uudesta työnantajasta hyvissä ajoin. Toimitamme sinulle valtakirjan, jolla työnantaja voi periä jäsenmaksun palkasta. Huolehdi, ettei jäsenmaksuun tule katkosta. Muuta myös yhteys- ja jäsenyystietosi Jässärissä. Jässäristä löydät myös oman yhdistyksesi yhteystiedot.

Yhdistyksen vaihtuminen

Hae uuden yhdistyksen jäsenyyttä kirjautumalla Jässäriin ja lähettämällä tieto vaihdosta Jässärin yhteydenottolomakkeella. Valitse yhteydenoton tyypiksi ”yhdistyksen vaihto”. Kirjoita viestiin minkä yhdistyksen jäsenyyttä haet ja mistä alkaen. Ilmoita samalla mahdollisesta työsuhteen muutoksesta tai päivitä työsuhdetietosi Jässärin työsuhteet-osiossa. Yhdistystä kannattaa vaihtaa heti työsuhteen alusta alkaen tai kuukauden vaihteessa. Huolehdi ettei jäsenmaksuun tule katkosta.

Omien tietojen muuttuminen

Omia yhteystietoja voi ylläpitää Jässärissä  joka on Jytyn sähköinen asiointijärjestelmä. Osoitepäivityksen saamme suoraan väestötietojärjestelmästä, ellet ole tehnyt osoitteen luovutuskieltoa. Automaattinen osoitepäivitys ei koske opiskelijajäseniä.

Ilmoita jäsenasiainhoitajalle, jos jokin seuraavista muuttuu:

•    Jyty-lehtitilaus; jäsen ei halua lehteä
•    palvelussuhteen laatu
•    ammattinimike
•    pohjakoulutus
•    muu koulutus

Jäsenkortin katoaminen

Jos jäsenkorttisi on kadonnut tai tarvitset uuden kortin jostain muusta syystä, ota yhteyttä Jytyn jäsenrekisteripalveluun puh. 020 789 3720 tai jasenrekisteri(at)jytyliitto.fi

Eläkkeelle jääminen

Eläkkeelle jäävän on täytettävä muutosilmoitus ja palautettava se jäsenasiainhoitajalle. Lisätietoa asiasta ja täytettävä lomake löytyvät eläkkeelle jääminen –sivultamme

Yhdistyksestä eroaminen

Tietoa eroamisesta Jytyliiton nettisivuilla
Jos eroat yhdistyksestä, palauta Jytyn jäsenkorttisi postitse jäsenasiainhoitajalle.

Jäsenasiainhoitaja

Hanna Kotila

Osoite: Keponkatu 9 D 22, 60100 Seinäjoki

Puhelin: 044 4181010 (puhelut arkisin klo 9.00 lähtien)