Jäsenasiat

Jäseneksi liittyminen

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn ja Jytyn työttömyyskassan jäseneksi voit liittyä helposti internetissä. Myös opiskelijat voivat liittyä Jytyn jäseniksi. Lue sivuiltamme myös tarkemmat jäsenetumme.

Lue lisätietoa jäsenyydestä ja liity Jytyyn

Jäsenmaksu

Vuonna 2021 jäsenmaksu on 1,32 prosenttia ennakonpidätyksen alaisesta palkasta. Jos olet tehnyt työnantajan kanssa valtakirjan, jäsenmaksu peritään palkastasi automaattisesti. Jos valtakirjaa ei ole, jäsenmaksu pitää maksaa itse viitteillä. Ilmoita jäsenasiainhoitajalle, jos haluat muuttaa maksutapaasi.

Euromääräinen jäsenmaksu on 5 €/kk. Sitä maksetaan itse viitteillä sellaiselta ajalta, kun ei saa palkkaa eikä korvauksia Jytyn työttömyyskassasta (esim. hoitovapaa, virkavapaa, opiskelu, sairausloma, työttömyys). Ilmoita palkattomasta ajasta tällä lomakkeella. Työttömyydestä pitää tietenkin ilmoittaa myös työvoimatoimistoon.

Omien tietojen muuttuminen

Omia yhteystietoja voit ylläpitää Jässärissä,  joka on Jytyn sähköinen asiointijärjestelmä. Osoitepäivityksen saamme suoraan väestötietojärjestelmästä, ellet ole tehnyt osoitteen luovutuskieltoa. Automaattinen osoitepäivitys ei koske opiskelijajäseniä.

Ilmoita jäsenasiainhoitajalle, jos jokin seuraavista muuttuu:

•    palvelussuhteen laatu

•    ammattinimike

•    pohjakoulutus tai muu koulutus

•    Jyty-lehden tilaaminen (et halua enää lehteä).

Työnantajan vaihtuminen

Jos työntantajasi vaihtuu, ilmoita uusi työnantaja ja työn aloituspäivä jäsenasiainhoitajalle tai Jytyn jäsenpalveluun hyvissä ajoin. Toimitamme sinulle valtakirjan, jolla uusi työnantaja voi periä jäsenmaksun palkastasi. Huolehdi, ettei jäsenmaksuun tule katkosta. Muista päivittää myös yhteystietosi Jässärissä.

Yhdistyksen vaihtuminen

Hae uuden yhdistyksen jäsenyyttä kirjautumalla Jässäriin ja lähettämällä tieto vaihdosta Jässärin yhteydenottolomakkeella. Valitse yhteydenoton tyypiksi ”yhdistyksen vaihto”. Kirjoita viestiin minkä yhdistyksen jäsenyyttä haet ja mistä alkaen. Ilmoita samalla mahdollisesta työsuhteen muutoksesta tai päivitä työsuhdetietosi Jässärin työsuhteet-osiossa. Yhdistystä kannattaa vaihtaa heti työsuhteen alusta alkaen tai kuukauden vaihtuessa. Huolehdi ettei jäsenmaksuun tule katkosta.

Jäsenkortin katoaminen

Jos jäsenkorttisi on kadonnut tai tarvitset uuden kortin jostain muusta syystä, ota yhteyttä Jytyn jäsenrekisteripalveluun p. 020 789 3720 tai jasenrekisteri(at)jytyliitto.fi

Työttömäksi jääminen tai lomautus

Jos jäät työttömäksi tai sinut lomautetaan, sinua palvelee Työttömyyskassa Aaria Sivuilla on tietoa siitä miten toimia ja yhteystiedot, joista voi kysyä lisätietoa.

Eläkkeelle jääminen

Eläkkeelle jäävän on täytettävä muutosilmoitus ja palautettava se jäsenasiainhoitajalle. Lisätietoa asiasta ja täytettävä lomake löytyvät eläkkeelle jääminen sivuiltamme.

Yhdistyksestä eroaminen

Jos haluat erota paikallisyhdistyksestä ja Jytyliitosta, ilmoita siitä kirjallisesti. Lue tarkemmat ohjeet eroamisesta

Jos eroat yhdistyksestä, palauta Jytyn jäsenkorttisi postitse jäsenasiainhoitajalle.

Jäsenasiainhoitajan yhteystiedot

Hanna Kotila

Keponkatu 9 D 22, 60100 Seinäjoki

P. 044 418 1010 (puhelut arkisin klo 9 lähtien)