Pääluottamusmies Satu Eerola

Aloitin 1.1.2021 Seinäjoen kaupungilla Jytyn pääluottamusmiehenä. Tässä tehtävässä saan hoitaa jäsenten edunvalvontaa työehtosopimus- ja työlainsäädäntöasioissa, sekä olla mukana työntekijöiden ja työnantajan välisissä neuvotteluissa. On hyvä, että saan tuoda pääluottamusmiehenä tärkeitä asioita hallituksen tietoon ja pyytää yhdistyksen hallitukselta tukea päätöksiin.

Pääluottamusmiestehtävä alkoi 1.1.2021. Luottamusmiehenä aloitin vuoden 2020 syksyllä.

Kauanko olet ollut yhdistyksemme jäsenenä:

Lokakuusta 2012 asti, eli yhdeksäs vuosi menossa!

Ammattiyhdistystoiminta antaa mahdollisuuden vaikuttaa itselle tärkeisiin asioihin sekä omalta osalta ajaa parempia työolosuhteita meille kaikille. Yhdistystoiminnan kautta on helppoa tutustua ja ystävystyä eri alojen ammattilaisten kanssa niin paikallisesti kuin ympäri Suomen. Eri toimialojen tuntemisesta on apua myös pääluottamusmiestehtävässä. Ammattiyhdistystoiminta vie mukanaan.

Mieleenpainuvin Jyty muistosi:

Tietenkin valinta pääluottamusmieheksi, kiitos luottamuksesta. Muut hyvät muistot liittyvät vapaa-aikatoimikunnan järjestämiin konsertteihin, teatteriesityksiin ja reissuihin.

Kaikille työelämässä oleville ja opiskelijoille tietenkin myös. Työelämän haasteissa on hyvä, kun apuna on oma ammattiyhdistys, josta voi kysyä neuvoa työelämässä eteen tuleviin kysymyksiin. Meidän paikallisyhdistyksellä on paljon hyviä jäsenetuja joihin kannattaa tutustua ja vapaa-ajantoimikunta järjestää aina mukavaa toimintaa edulliseen hintaan.

Päätyöni on tällä hetkellä Seinäjoen kaupungin Jytyn pääluottamusmiestehtävät ja sen lisäksi toimin kirjanpitäjänä kaupungin taloushallinnossa. Tällä hetkellä harrastan vesijuoksua, käyn museoissa ja näyttelyissä sekä mahdollisuuksien mukaan teatterissa ja konserteissa. Tapaamiset ystävien kanssa esimerkiksi kahvittelun merkeissä on tärkeitä hetkiä. Kotona kissakaveri varmistaa ettei tylsää hetkeä ole sielläkään. Perheeseen kuuluu kissan lisäksi 2 aikuista lasta, jotka jo muuttaneet omilleen.

Omaan ammattiyhdistykseen ja pääluottamusmieheen kannattaa olla yhteydessä niin pienissä kuin isoissa asioissa, teitä varten täällä ollaan. Jyty Seinäjoki ry on vireä ja aktiivinen paikallisyhdistys, johon kannattaa kuulua.

Aurinkoa arkeen!

Pääluottamusmies Satu Eerola Jyty Seinäjoki ry