Hallituksen jäsen Ulla-Maija Viitala

Tehtäväsi yhdistyksessä: Toimin hallituksen jäsenenä sekä Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä työskentelevien jäsenten yhdyshenkilönä.

Kauanko olen toiminut yhdistyksen tehtävissä: Hallituksen jäsenenä ja yhdyshenkilönä olen toiminut useamman vuoden. Olin myös muutaman vuoden EPSHP:n pääluottamusmiehen varana.

Kauanko olen ollut yhdistyksen jäsen: Liityin kauppaopistosta valmistumiseni jälkeen siskoni suosittelemana silloisen KVL (Kunnallisvirkamiesliiton) Kurikan yhdistykseen vuonna -79 ja Seinäjoen yhdistykseen siirryttyäni sairaalan palvelukseen vuonna -81 eli tosi kauan. Nuorena vastavalmistuneena merkonomina minulle oli päivän selvää, että liityn ammattiyhdistykseen. Ammattiliiton ja yhdistyksen nimet ovat jäsenenä ollessani muuttuneet muutaman kerran, mutta tahtotila on säilynyt.

Mikä on mielestäsi ammattiyhdistystoiminnassa antoisinta: Yhdistystoimijana pääsen vaikuttamaan yhteisiin asioihin ja tutustumaan sekä neuvomaan yhdistyksen jäseniä.  Varapääluottamusmiehenä pääsin ammattiliiton järjestämille kursseille, joista sain hyvää tietoa luottamusmiesasioiden hoitoon.

Mieleenpainuvin Jyty muistosi: Monet Jytyn järjestämät koulutukset ja tilaisuudet.  Hallitukseen ja yhdyshenkilöksi valinnat ovat olleet myös hienoja hetkiä.

Kenelle suosittelet ammattiyhdistykseen kuulumista: Jokaiselle työntekijälle ja opiskelijalle. Yksinään ei pysty työnantajan kanssa neuvottelemaan palkoista ja muista työhön kuuluvista asioista.

Mitä teet työksesi ja vapaa-ajalla:  Työskentelen EPSHP:n leikkaus-anestesia toimintayksikössä klinikka-sihteerinä, jossa olen viihtynyt koko sairaalassa työssäoloni ajan.   Vapaalla ollessani lenkkeilen ja käyn kuntosalilla ja ompelen. Perheeseeni kuuluu kaksi aikuista lasta, kaksi suloista pojanpoikaa sekä tyttären Chili-koira.  Lastenlapsia hoidan aina tarpeen tullen ja koirakin on minulla silloin tällöin hoidettavana. Toimin myös valtakunnallisessa Terveydenhuollon sihteerit ry:n hallituksessa.

Ulla-Maija Viitala hallituksen jäsen, yhdyshenkilö Jyty Seinäjoki ry